Nya aktier i Konecranes Abp registrerat i handelsregistret

KONECRANES ABP  BÖRSMEDDELANDE  25 februari 2020 kl. 9.00

Nya aktier i Konecranes Abp registrerat i handelsregistret

Sammanlagt 300 000 nya aktier (”Nya aktier”) som emitterades i Konecranes Abp:s (”Bolaget”) vederlagsfria emission till Bolaget självt har införts i handelsregistret 25.2.2020. Efter emissionen är det totala antalet aktier i Bolaget 79 221 906 aktier, varav Bolaget innehar totalt 379 980 aktier.

De Nya aktierna upptas tillsammans med Bolagets existerande aktier till offentlig handel på Nasdaq Helsinki Ltd den 26 februari 2020 eller däromkring.

KONECRANES ABP
Eero Tuulos
Direktör, investerarrelationer

YTTERLIGARE INFORMATION
Eero Tuulos, Direktör, Investerarrelationer, tfn +358 (0) 20 427 2050

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning av alla fabrikat. År 2019 omsatte koncernen 3,33 miljarder euro. Medräknat MHE-Demag, har koncernen cirka 18 000 anställda i 50 länder. Konecranes aktier är noterade på Nasdaq-börsen i Helsingfors (symbol: KCR).

DISTRIBUTION
Stora medier