Konferenstelefonen Konftel 800 har certifierats för Zoom Phone

Flaggskeppet inom konferensljud, Konftel 800, som nu är fullt ut testad för att fungera tillsammans med Zoom Phone, står för prisbelönt design och högkvalitativt OmniSound-ljud med beamforming-mikrofoner och kapacitet att expandera ljudet.

“Konftel 800 är den första produkten i vårt sortiment som certifierats för användning med Zoom Phone, och som tillsammans med denna levererar en smidig och naturlig mötesupplevelse,” bekräftar Torbjörn Karlsson, Product Manager på Konftel.

“Zoom innefattar traditionella PBX-funktioner som gör att användarna kan tala och interagera på nya sätt i företag av alla storlekar. Den är också säker och tillförlitlig och levererar säkert HD-ljud med klassledande tillförlitlighet och tjänstekvalitet. Konftel 800 och Zoom Phone-plattformen fungerar smidigt och naturligt tillsammans och kombinerar exceptionellt ljud med flexibilitet, användarvänlighet och snabb installation.”

Möjlighet till daisy chain-koppling

Konftel 800 är lämplig för allt från små till mycket stora mötesrum och har certifierats för anslutning till Zoom Phone som SIP-enhet. Räckvidden för både ljudupptagning och lyssning kan utökas med hjälp av smarta mikrofoner och daisy chain-koppling.

Tommy Edlund, Director of Global Sales på Konftel, berättar att det nya partnerskapet ytterligare stärker attraktionskraften hos Konftel 800 och adresserar ett växande kundbehov samtidigt som Zoom Phone fortsättningsvis snabbt ökar i popularitet.

“Zoom Phone har nu över två miljoner användare i 47 länder och regioner, en fördubbling från en till två miljoner betalda licenser på mindre än nio månader. Flaggskeppet Konftel 800 är en kraftfull hybridkonferenstelefon som tillsammans med Zoom Phone erbjuder högkvalitativ ljudkommunikation för en mängd olika rumstyper.

“Det har växt fram ett starkt intresse för en officiell certifiering och ännu fler användare kommer nu att kunna dra fördel av synergin, användarvänligheten, tillförlitligheten och den höga prestandan som Zoom Phone och Konftel 800 tillsammans erbjuder. Det är en övertygande kombination.”

Den viktiga ljudkomponenten

Jeff Fox, Zoom Senior Product Marketing Manager, är också positiv och säger att användningen fortsätter att öka. “Över två miljoner licenser påvisar det växande behovet av en funktionsrik telefonilösning som Zoom Phone. Organisationer över hela världen kan nu välja en telefonilösning som kan skalas strategiskt i takt med verksamheten.

“Under de senaste två och ett halvt åren har vi fokuserat på att skapa en telefonilösning som är tillräckligt enkel att använda och driftsätta för små och medelstora företag, och som dessutom har alla de avancerade funktioner som stora multinationella organisationer kräver för sina globala användare. Certifieringen av Konftel 800 ökar ytterligare dragningskraften hos vår Zoom Phone-tjänst.”

Konftel 800 är ljudkomponenten i videolösningarna Konftel C20800 Hybrid och C50800 Hybrid. Konftel erbjuder dessutom ett brett sortiment av video- och ljudlösningar som alla är Climate Neutral-certifierade, vilket innebär att vi har kompenserat för alla utsläpp av växthusgaser för alla aspekter av verksamheten. Detta säkerställer att alla organisationer kan genomföra videomöten med gott klimatsamvete.

För kontakt:
Stefan Eriksson, CMO +46 (0)90-70 64 78, Stefan.eriksson@konftel.com

Konftel är ledande inom produkter för samarbetslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Vi vet att distanssamarbete är ett effektivt sätt att spara tid och pengar samtidigt som det bidrar till en mer hållbar värld. Vi är Climate Neutral-certifierade och kan därför erbjuda kunder att köpa utrustning för videokonferenser, med ett bibehållet gott klimatsamvete. Perfekt ljud och kristallklar videobild är avgörande för produktiva möten, det är därför vi alltid har den senaste tekniken i våra samarbetslösningar. Vår ljudteknik OmniSound® är inbyggd i Konftels alla konferensenheter. Produkterna säljs globalt under varumärket Konftel och vårt huvudkontor ligger i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på konftel.com.

Konferenstelefonen Konftel 800 har certifierats officiellt för användning med den snabbväxande molnbaserade telefonilösningen från Zoom Video Communications, Inc. Konftel 800 är ljudkomponenten i videolösningarna Konftel C20800 Hybrid och C50800 Hybrid.

Tommy Edlund, Director of Global Sales på Konftel