Konftel 300IPx validerad mot Tele2s molnväxel – öppnar för tillväxt

Konftel, en global ledare inom konferens- och högtalartelefoner, inleder ett närmare samarbete med Tele2 i Sverige. Det ledande IT- och telekomföretaget har validerat konferenstelefonen Konftel 300IPx, vilket innebär att den passar utmärkt för molntjänsten Tele2 Växel Allround. Valideringen öppnar stora möjligheter att erbjuda prisbelönta konferenstelefoner till fler kundföretag.

Tele2 har tillsammans med Konftel validerat att Konftel 300IPx nu fungerar med Tele2 Växel Allround. Det innebär till exempel att kunder som ska rulla ut ett flertal enheter kan dra nytta av Konftels lösning Zero Touch Installation (ZTI).

Konftel ZTI bygger på auto-provisionering, alltså ett automatiserat installationsförfarande för att konfigurera ett stort antal konferenstelefoner på en gång. Ett förfarande som sparar tid för företagens telefoni- och IT-avdelningar och för slutanvändarna innebär det att konferenstelefonerna alltid är uppdaterade och färdiga att använda i företagets telefonsystem.

Viktigt för fortsatt tillväxt

– För oss på Konftel är den här valideringen både hedrande och betydelsefull, säger Jörgen Rönnqvist, Area Sales Manager Nordic på Konftel. Det är förstås ytterligare ett bevis för att vår IP-telefon Konftel 300IPx klarar alla krav som en modern molnväxellösning ställer, men valideringar av det här slaget är också viktiga pusselbitar i vår fortsatta tillväxt.

Kameror i höst

Under hösten kommer Konftel dessutom att släppa paketlösningar för videokonferenser anpassade för allt från Huddle Rooms till stora mötesrum. Den nya produktserien heter Konftel Collaboration och kompletterar Konftel 300IPx och bolagets övriga produkter med passande konferenskameror.

Konftels videokonferenslösningar fokuserar helt på användarupplevelsen med en One Cable Connection-lösning som ska göra det enkelt för alla på kontoret att snabbt dra igång ett videomöte i till exempel Skype for Business eller Zoom.

Om Konftel:
Konftel är ledande inom kringutrustning för samarbetslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Av erfarenhet vet vi att distanssamarbete är ett effektivt sätt att spara tid och pengar samtidigt som det bidrar till en bättre miljö. Perfekt ljud och kristallklar videobild är avgörande för produktiva möten, det är därför vi alltid har den senaste tekniken i våra samarbetslösningar. Vår patentskyddade ljudteknik OmniSound® är inbyggd i Konftels alla konferensenheter. Produkterna säljs globalt under varumärket Konftel och vårt huvudkontor ligger i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på konftel.com.

Om Tele2:

Tele2 är ett internationellt bolag med helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer.Tele2 har över 17 miljoner kunder i nio länder, där Sverige är bolagets största marknad. Företaget erbjuder tjänster som effektiviserar kommunikation mellan människor och maskiner inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, infrastrukturlösningar, innehållstjänster samt globala IoT-lösningar. Tele2 verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Tele2 Sverige erbjuder en helhetsportfölj inom UC, Networking och infrastrukturlösningar till företagsmarknaden. Läs mer om företaget och produkterna på tele2.se

I ett samarbete med Tele2 i Sverige har konferenstelefonen Konftel 300IPx validerats för molntjänsten Tele2 Växel Allround.

För oss på Konftel är den här valideringen både hedrande och betydelsefull. Det är förstås ytterligare ett bevis för att vår IP-telefon Konftel 300IPx klarar alla krav som en modern molnväxellösning ställer, men valideringar av det här slaget är också viktiga pusselbitar i vår fortsatta tillväxt.
Jörgen Rönnqvist, Area Sales Manager Nordic på Konftel