Konftel startar strategiskt samarbete inom trådlös innehållsdelning med ScreenBeam

Konftels avancerade konferenskameror och ljudenheter har testats och godkänts för användning med ScreenBeams senaste innovation inom trådlöst samarbete och innehållsdelning.

De lösningar som godkänts är konferenskamerorna Konftel Cam50 och Cam20 samt högtalartelefonerna Konftel 800, Konftel 70, Konftel Ego och Konftel 300Wx

Med ScreenBeam Conference kan deltagarna ansluta trådlöst till skärmen, kameran, mikrofonen och högtalaren i konferensrummet via valfri mötesapp, för en flexibel mötesupplevelse.

Fullständig kompabilitet

Enligt Konftels produktchef Torbjörn Karlsson kommer godkännandet att göra Konftels populäraste konferensprodukter ännu mer attraktiva.

– Vi välkomnar de framgångsrika testresultaten som garanterar fullständig kompabilitet med ScreenBeams lösningar och ger användarna tillgång till sömlöst samarbete och innehållsdelning.

– Att kunna dela information är avgörande för framgångsrika möten, och ScreenBeam Conference erbjuder snabb och enkel trådlös konfiguration. Den skapar effektiva samarbetsnav mellan lokala mötesdeltagare och distansdeltagare, och är så flexibel att den passar i alla lokaler samtidigt som det enkla handhavandet gör att alla deltagare kan komma igång direkt.

ScreenBeams Senior Director of Alliances, Jay Taylor, säger så här: – Vi ser fram emot samarbetet med Konftel och att utöka vår täckning och kompatibilitet till Konftels produkter. Konftel kan med sin ledande ställning och våra produkter erbjuda riktigt attraktiva lösningar och skapa förutsättningar för ännu mer engagerande online-möten.

– En framgångsrik hybridarbetsplats kräver att tekniken är så flexibel och användarvänlig att vem som helst kan använda den. Vi föreställer oss framtidens kontor som en samarbetsplats med många olika typer av rum.  Konftels lösningar möjliggör denna vision med hjälp av flexibla produkter som fungerar i alla sammanhang.

Om ScreenBeam
ScreenBeam Inc. är en ledande utvecklare av trådlösa skärmar och konferensutrustning som erbjuder skärmdelning oberoende av operativsystem och typ av enhet, med stöd för alla större videokonferensplattformar. ScreenBeams lösningar främjar sömlöst hybridsamarbete i alla typer av mötes- och utbildningslokaler, och ScreenBeam är Microsofts unika samarbetspartner inom trådlös visning. ScreenBeam har sitt huvudkontor i San Jose, Kalifornien, och kontor på olika platser i USA, Europa och Asien. Läs mer om ScreenBeam på screenbeam.com. ScreenBeam och ScreenBeams logotyp är registrerade varumärken som innehas av ScreenBeam Inc.

För kontakt:
Stefan Eriksson, CMO +46 (0)90-70 64 78, Stefan.eriksson@konftel.com

Konftel är ledande inom produkter för samarbetslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Vi vet att distanssamarbete är ett effektivt sätt att spara tid och pengar samtidigt som det bidrar till en mer hållbar värld. Vi är Climate Neutral-certifierade och kan därför erbjuda kunder att köpa utrustning för videokonferenser, med ett bibehållet gott klimatsamvete. Perfekt ljud och kristallklar videobild är avgörande för produktiva möten, det är därför vi alltid har den senaste tekniken i våra samarbetslösningar. Vår ljudteknik OmniSound® är inbyggd i Konftels alla konferensenheter. Produkterna säljs globalt under varumärket Konftel och vårt huvudkontor ligger i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på konftel.com.

Vi ser fram emot samarbetet med Konftel och att utöka vår täckning och kompatibilitet till Konftels produkter. Konftel kan med sin ledande ställning och våra produkter erbjuda riktigt attraktiva lösningar och skapa förutsättningar för ännu mer engagerande online-möten. En framgångsrik hybridarbetsplats kräver att tekniken är så flexibel och användarvänlig att vem som helst kan använda den. Vi föreställer oss framtidens kontor som en samarbetsplats med många olika typer av rum. Konftels lösningar möjliggör denna vision med hjälp av flexibla produkter som fungerar i alla sammanhang.
ScreenBeams Senior Director of Alliances, Jay Taylor