NEC certifierar Konftels IP-konferenstelefoner

De SIP-baserade konferenstelefonerna Konftel 300IP och Konftel 300IPx har testats och certifierats av NEC kommunikations- och samarbetslösningen UNIVERGE 3C.

- Vår strategi är att optimera och certifiera våra produkter för de ledande kommunikationsplattformarna. Tillsammans med våra partners kan vi garantera en kombination av egenskaper och funktioner som skapar en bekväm lösning och affärsvärde via ett brett spektrum av UC-miljöer, säger Torbjörn Karlsson, produktchef på Konftel.

UNIVERGE 3C från NEC är en heltäckande, mjukvarubaserad kommunikations- och samarbetslösning som har fått stort genomslag på marknaden. Certifieringen av Konftel 300IP och Konftel 300IPx innebär att konferenstelefonerna har testats och visat sig fungera felfritt i NEC-miljön. Certifieringsprotokollet kördes mot UNIVERGE 3C-programversionen 9.0.0.13_P2.

Flexibla produkter

Konftel 300IP och Konftel 300IPx är SIP-konferenstelefoner som har stöd för ZTI (Zero Touch Installation) och erbjuder ett webbgränssnitt för enkel konfiguration och administration. Extramikrofoner gör dem lämpliga för rum där upp till 20 personer deltar i ett möte. Med Konftels PA interfacebox ansluten till ett rumssystem med installerade högtalare och mikrofoner har båda modellerna kapacitet att klara riktigt stora distansmöten.

Dessutom har Konftel 300IPx USB-ljud, vilket gör den redo för alla appar och tjänster vi använder för kommunikation och samarbete via datorer, samt inbyggt stöd för anslutning till mobilappen Konftel Unite med One Touch Conferencing. Använd appen för att enkelt hantera konferenstelefonen från mobilen, ringa kontakter och grupper från din personliga kontaktlista samt styra telefonens funktioner under mötet. Och ett klick är verkligen allt som krävs för att starta eller delta i ett schemalagt möte.

Kompatibla hybridtelefoner

NEC-kunder som använder UNIVERGE 3C UC-klienten på sina datorer kan även njuta av perfekt konferensljud via en mängd andra kompatibla Konftel-produkter med USB-anslutning. Högtalartelefoner: Konftel Ego, Konftel 55 och Konftel 55Wx. Hybridkonferenstelefoner (både linjeanslutning och USB, separat eller i kombination): Konftel 300, Konftel 300IPx, Konftel 300Wx och Konftel 300Mx.

Kontakt

Torbjörn Karsson, Product Manager Konftel, +46 (0)90 70 64 90, torbjorn.karlsson@konftel.com

Konftel är ett ledande företag och starkt varumärke inom telefonmöteslösningar. Ända sedan 1988 har vår mission varit att hjälpa människor runt om i världen att genomföra möten, oavsett avstånd. Av erfarenhet vet vi att telefonmöten är ett effektivt sätt att spara tid, pengar och samtidigt bidra till en bättre miljö. Hög ljudkvalitet är avgörande för produktiva möten och därför är vår patenterade ljudteknik, OmniSound®, inbyggd i alla Konftels telefoner. Våra produkter säljs globalt under varumärket Konftel via vårt huvudkontor i Umeå. Läs mer om företaget och produkterna på www.konftel.com.

De SIP-baserade konferenstelefonerna Konftel 300IP och Konftel 300IPx har testats och certifierats av NEC kommunikations- och samarbetslösning.

Torbjörn Karlsson, produktchef på Konftel