Ny vd för Konsumentkooperationens pensionsstiftelse

Report this content

Katrin Röcklinger har utsetts till ny vd för Konsumentkooperationens pensionsstiftelse när nuvarande vd Annette Tiljander går i pension.

Katrin Röcklinger kommer närmast från Folksam där hon arbetat som bolagsjurist, med fokus på tjänstepensionsfrågor.

– Med Katrin Röcklinger får Konsumentkooperationens pensionsstiftelse de bästa förutsättningarna för att fortsätta trygga pensionsutfästelserna och ge god service till de anslutna arbetsgivarna. Jag är mycket glad att Katrin har tagit sig an det här uppdraget. Jag vill också tacka Annette Tiljander som under sina åtta år som vd moderniserat och effektiviserat verksamheten, säger Jens Henriksson, styrelseordförande i Konsumentkooperationens pensionsstiftelse.

– Det är ett ansvarsfullt uppdrag att trygga de pensionsutfästelser som arbetsgivarna har lämnat till sina anställda. Jag ser mycket fram emot att leda och fortsätta utveckla en redan välskött verksamhet, säger Katrin Röcklinger.

Katrin Röcklinger är jurist och har arbetat på Folksam sedan 2013. Dessförinnan var hon bolagsjurist på AFA Försäkring. Katrin har även arbetat som advokat på Baker & McKenzie Advokatbyrå och som skattekonsult på Deloitte.

Katrin Röcklinger tillträder som vd för Konsumentkooperationens pensionsstiftelse den 15 juni när Annette Tiljander går i pension.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jens Henriksson, styresleordförande Konsumentkooperationens pensionsstiftelse, 08-772 66 75
Annette Tiljander, vd Konsumentkooperationens pensionsstiftelse (t.o.m. 14 juni), 0705-71 68 98
Katrin Röcklinger, vd Konsumentkooperationens pensionsstiftelse (fr.o.m. 15 juni), 0708-31 52 77

Om Konsumentkooperationens pensionstiftelse
Konsumentkooperationens pensionsstiftelse är en gemensam pensionsstiftelse för 270 kooperativa och folkrörelseägda företag och förvaltar cirka 24 miljarder kronor.

Taggar: