Kontigo Care tecknar avtal med Norrtälje kommun och levererar en första order

Kontigo Care AB har tecknat avtal med Norrtälje kommun för leverans av Kontigo Cares vårdsystem TripleA. I samband med avtalsskrivandet har Norrtälje kommun lagt en första order.

TripleA ger vårdgivare nya möjligheter att ge effektiv och kvalitativ vård för alkoholberoende. De kommunala och privata vårdgivare som använder produkten återrapporterar löpande om mycket goda behandlingsresultat som uppnåtts med hjälp av TripleA.

Kontigo Care tecknar nu avtal med Norrtälje kommun för leverans av TripleA. Produkten kommer användas inom socialtjänstens verksamhetsområde missbruk och beroende. I Norrtälje kommun bor cirka 58 000 invånare.

Kontigo Cares VD Henrik Nordlindh kommenterar: ”Norrtälje kommun uppvisar höga ambitioner med sitt arbete inom beroendevården och vi är glada att välkomna dem som kund. Vi är övertygade om att TripleA kommer passa väl in i deras verksamhet.”

”Vi ser det som väldigt positivt att kunna erbjuda individen ett utökat stöd där denne befinner sig, som ett förstärkt komplement till andra behandlingsinsatser”, säger Benita Öfverström-Wedin, avdelningschef missbruk och beroende i Norrtälje kommun.

Parterna har tecknat ett ramavtal som löper tillsvidare. Avtalet specificerar inget kvantifierat ordervärde. I samband med avtalstecknandet har Kontigo Care erhållit en första order och bedömer att avtalet inom kort kommer generera succesivt ökade intäkter för bolaget.

Allmänna frågor:
E-post: info@kontigocare.com

Annika Johansson
IR-ansvarig och bolagsjurist, Kontigo Care AB
Telefon: 46 (0)73 970 85 57, e-post: ir@kontigocare.com

Kontigo Care AB har som målsättning att genom innovativa mobila lösningar (mHealth) förbättra beroendevården och minska lidandet för patienter och deras anhöriga. Bolagets första produkt, TripleA, ger en mer kostnadseffektiv och tillgänglig vård för alkoholberoende. Kontigo Care har ambitionen att bygga ett globalt företag med god intjäningsförmåga samtidigt som liv kan räddas, återfall kan förutses samt beroendevården förbättras för såväl beroende som medberoende. Kontigo Care grundades 2013 i Uppsala. Kontigo Cares aktie handlas på Nasdaq First North under kortnamnet KONT. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK AB.