Kontract förstärker ledningsgruppen med tunga namn

IT-konsultföretaget Kontract har gjort klart med två nya, tunga namn till ledningsgruppen. Cia Örvill, närmast från Knowit, och Carina Åstrand, närmast från Nethouse, kommer båda att förstärka Kontract som affärsområdeschefer med start i september. De nya tillskotten stärker företaget i sin vision att vara ledande på att driva komplex förändring åt sina kunder.

IT-konsultföretaget Kontract, från Örebro, har haft ett starkt första halvår, och för att säkerställa och utveckla kundleveransen även har företaget nu gjort klart med två nya affärsområdeschefer som stärker upp ledningsgruppen. Först in är Cia Örvill, som börjar 1 september, och i mitten av september ansluter även Carina Åstrand.

Cia Örvill kommer från roller som konsultchef på bland annat Sogeti och Nethouse, och har närmast varit på Knowit i Örebro där hon haft positioner som affärsutvecklare, konsultchef och VD. Carina Åstrand kommer närmast från rollen som platsansvarig på Nethouse Örebro och konsultchef för Digital Transformation. På Nethouse har Carina Åstrand också haft roller som affärsenhetschef, konsultchef och affärsutvecklare.

– Jag är oerhört glad och stolt över att Cia och Carina har valt att ansluta sig till Kontract-familjen. Det visar på att vi fortsätter att vara en arbetsplats där branschens bästa vill jobba, och med vår vision, och ett 2022 som inte är alltför långt bort, känns det superviktigt med det här tillskottet till vår utveckling. Med Cia och Carina får vi riktigt bra förutsättningar för fortsatt tillväxt och med ett bibehållet nära ledarskap, vilket är A och O för oss, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Kontract har en tydlig ambition inom såväl kund- som medarbetarnöjdhet, och har genom åren fått flera olika utmärkelser för det arbetet. I mars hamnade Kontract i topp när analysföretaget Radar rankade svenska IT-konsultbolag utifrån kundnöjdhet, och i januari blev man för fjärde året i rad certifierade som ”utmärkt arbetsplats” genom Great Place to Work.

Kontract AB

Kontract AB

Kontract är helt oberoende IT-konsulter. Vi hjälper uppdragsgivare att få maximal effekt av investeringar inom verksamhetsnära IT-tjänster och infrastruktur genom att erbjuda tjänster inom analys, kvalificerad rådgivning, upphandling och implementering. Kontract hjälper kunder som exempelvis Atlas Copco, SCB och Martin & Servera att uppnå kostnadsreduktion och ökad verksamhetsnytta.