Kontract rekryterar för fortsatt tillväxt

IT-bolaget Kontract har en uttalad tillväxtstrategi och lever upp till den genom att inleda hösten med förstärkningar på samtliga affärsområden. Bland rekryteringarna finns både seniora konsulter tillsammans med konsulter tidigare i yrkeslivet, och en konsult med sin arbetserfarenhet i Syrien som nu får sitt första jobb på den svenska arbetsmarknad­­en.

IT-bolaget Kontract fortsätter att rekrytera nya medarbetare, vilket triggas av en hög efterfrågan och en ambition att växa. När hösten 2017 nu har dragit igång kan bolaget räkna in sex nya ansikten, som både förstärker och breddar kompetensen i företaget.

De här rekryteringarna är ett kvitto både på att det finns en stor efterfrågan på våra tjänster, men inte minst på att det finns många otroligt duktiga medarbetare som vill satsa på Kontract som sin arbetsplats. Vi sätter lika mycket fokus på att vara en god leverantör åt våra kunder som en god arbetsgivare, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Bland de nya namnen finns konsulter som passerat både tio och 20 år i branschen, men också några tidigare i sin yrkesbana. Den som utmärker sig allra mest är Wisam Zaiter som börjat inom affärsområdet Teknisk transformation. Wisam Zaiter har sex års erfarenhet som systemadministratör och assisterande projektledare i Syrien. Jobbet på Kontract blir hans första ordentliga jobb i Sverige.

– Vi strävar efter att få en balans på såväl ålder som bakgrund. Det är bra för kulturen med en blandad personalgrupp, och där behöver vi de yngre krafterna, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Kontracts nya medarbetare är:

Marcus Törnberg, sälj
15 års erfarenhet som säljare mot både konsument och stora organisationer, inom IT, HR och teknik.

Stefan Pettersson, Strategi och ledning
Tidigare på CAB som senior projektledare och utvecklingschef. Certifierad och van att leda komplexa verksamhetsprojekt.

Wisam Zaiter, Teknisk transformation
Sex års erfarenhet av systemadministration och projektledning i Syrien.

Afram Afram, Teknisk transformation
Tio års erfarenhet som IT-konsult inom molntjänster och Office365.

Samir Lovanius, Teknisk transformation
Mer än tio års erfarenhet som IT-konsult inom molntjänster och Microsoft Office.

Ingmar Sandberg, Sourcing och upphandling
20 års erfarenhet som senior projektledare, senast på Evry i Stockholm.