Superföretag etablerar i Göteborg

Oberoende IT-konsulten Kontract har sedan 2006 levererat konsulttjänster, som hjälper organisationer att vara konkurrenskraftiga, till kunder över hela världen. Tack vare sitt oberoende har företaget växt kraftigt tillsammans med sina kunder och etablerar därför nu ett kontor i Göteborg. Etableringen gör att Kontract kommer närmre de etablerade kunderna som företaget redan har i regionen.

Gasellföretag tre år i rad
Kontract är ett lönsamt tillväxtföretag och har blivit utsedda till Gasellföretag av Dagens industri tre år i rad, utsetts till Superföretag av Veckans Affärer samt prenumererar på topplaceringar i Radars årliga lista över de IT-bolag i Sverige med nöjdast kunder. Nu öppnar företaget sitt första kontor utanför hemstaden Örebro och det sker i Göteborg.

Rekryterar Erkki Svensson
Etableringen börjar med att Kontract har rekryterat Erkki Svensson, som närmast kommer från rollen som site manager på Tieto i Göteborg. Erkki Svensson börjar på Kontract i början av mars som Key Account Manager och senior rådgivare, med ett särskilt ansvar för västra Sverige.

–      Vi vill locka branschens bästa och mest engagerade individer, som delar vår tanke om att IT’s syfte är att hjälpa organisationer att vara framgångsrika både idag men framförallt imorgon. Erkki Svensson är en sådan individ, och som passar in i vår syn på att i alla sammanhang utgå från kunden, och då kändes det naturligt att etablera ett Göteborgs-kontor, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

Redan en etablerad leverantör i Västsverige
Kontract har redan ett antal etablerade kunder i Göteborgsregionen så en positiv effekt av att starta kontor i staden är naturligtvis att komma närmare dem.

–      Det finns god potential för oss att växa i västra Sverige så detta också ett led i att stärka vår närvaro på marknaden, säger Kristian Franzén på Kontract.

Kristian Franzén,