Välmeriterade Susanna Marcus tar plats i Kontracts styrelse

Oberoende IT-managementkonsulten Kontract, från Örebro, har valt in Susanna Marcus som ny styrelseledamot. Susanna Marcus har lång erfarenhet av styrelse- och ledningsarbete i tillväxtföretag inom tjänstesektorn. Kontract har tidigare gjort sig kända för att attrahera erfarna och kompetenta medarbetare men har alltså attraktionskraft även i styrelserummet.

Susanna Marcus valdes in i Kontracts styrelse på onsdagen. Hon är sedan tidigare styrelseledamot i Proffice AB och IAMIP AB och har tidigare erfarenhet av att som VD och koncernchef driva lönsamhet och tillväxt från organisationer som bland annat JB Education, Poolia och Fujitsu Services.

Vässar arbetsgivarvarumärket ytterligare
Kontracts styrelseordförande, Ingela Holmberg, prisades förra året av Styrelseakademin för sitt arbete med att skapa långsiktig tillväxt i Kontract och introduktionen av Susanna Marcus i styrelsen är ytterligare ett steg i denna riktning. Fokus ligger också på att ytterligare vässa Kontract som attraktiv arbetsgivare.

–  Jag fick upp ögonen för Kontract i våras. Jag gillade både deras affärsidé – det är ett område med stora möjligheter – och deras arbete med att skapa lönsam tillväxt. Ju mer jag lärde känna bolaget desto mer ville jag vara en del av den fortsatta utvecklingen, säger Susanna Marcus, ny styrelseledamot i Kontract.

”De bästa jobbar på Kontract”
Kontract har sedan tidigare en tydlig strategi och ambition att attrahera de bästa konsulterna inom IT och management. Att Susanna Marcus väljer att bidra till Kontracts utveckling från en styrelseposition visar att attraktionskraften inte stannar vid anställda utan även gäller styrelsen.

–  För mig är styrelsearbetet en otroligt viktig del i företaget och Susanna Marcus erfarenheter är imponerade. Jag tror att hon kommer tillföra såväl styrelsen som företaget ytterligare perspektiv och det ser jag verkligen fram emot, säger Kristian Franzén, vd och grundare på Kontract.

Susanna Marcus