Veckans Affärer: ”Kontract gör allting rätt”

I går presenterade Veckans Affärer årets ”Superföretag”, som de beskriver som ”företagen som gör allting rätt”, och med på listan finns Örebro-IT-företaget Kontract. Det är tredje året i rad som Kontract får sälla sig till det absoluta toppskiktet av Sveriges aktiebolag. I år har endast 0,14 procent av företagen klarat av definitionskraven för ”Superföretag”.

IT-konsultbolaget Kontract har växt och skapat många nya jobb i Örebro de senaste åren. Företagets förmåga att skapa tillväxt har gjort att Kontract som ett av ytterst få bolag kvalificerat sig till Veckans affärers årliga lista över så kallade Superföretag, företagen som gör allting rätt. Företaget kvalificerade sig även till listan 2014 och 2015.

– Det är alltid kul med utmärkelser. De visar att vi driver vårt företag på rätt sätt. Men det bygger helt och hållet att alla medarbetare trivs på jobbet, litar på varandra och sig själva och känner stolthet för att vi levererar bra värde till våra kunder, säger Kristian Franzén, vd på Kontract.

För att kvalificera sig som Superföretag har Kontract klarat högt ställda krav på tillväxt, lönsamhet och avkastning på kapital fyra år bakåt i tiden. Av Sveriges 414 000 aktiebolag är det bara 580 företag, eller 0,14 procent, som har klarat kraven i år. Listan över Sveriges superföretag är publicerad i sin helhet på va.se: http://bit.ly/2d7VJIO