Coop MedMera-kortet med VISA ger poäng över hela världen

Coop MedMera lanserar nu ett VISA-kort, som kan användas för att betala med och samla poäng över hela världen. Oavsett var inköpet sker erhålls en poäng för varje krona av köpesumman. Vid 5000 poäng får kortinnehavaren en premiecheck som ger rabatt i 1200 butiker eller vid köp av till exempel resor eller hotellnätter.

Coop MedMera Visa är ett betal- och kreditkort med möjlighet till kredit upp till 100 000 kronor. Årsavgiften är 95 kr per kort. Under hösten bjuder MedMera alla som ansluter sig på avgiften det första året.

Coop MedMera-kortet är också medlemsbevis för konsumentkooperationens drygt 3 miljoner medlemmar. Kortet fungerar som en nyckel till premieprogrammet, vars syfte är att ge medlemsförmåner i form av rabatter, checkar och erbjudanden. Premieprogrammet är knutet till konsumentkooperationens detaljhandel – Coop-kedjorna, Akademibokhandeln, Bokus med flera samt samarbetspartners som KappAhl, Expert-kedjan, OKQ8 och den nyligen anslutna researrangören Apollo.

Ytterligare information: Lena Grönwall, marknadschef MedMera Bank AB, 08-743 50 23, lena.gronwall@kf.se

Gunilla Dahlqvist, presschef KF, 08-743 26 60, 0707-940 940, gunilla.dahlqvist@kf.se

Coop MedMera-kort ges ut av MedMera Bank AB, som är ett dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF). Se även www.kf.se eller www.coopmedmera.se