Estelle Ejdeholm ny VD för Vi Media AB

Vi Media välkomnar Estelle Ejdeholm som ny VD för Vi Media. Hon kommer närmast från rollen som affärsområdeschef inom Story House Egmont.

Genom rekryteringen av Estelle Ejdeholm får Vi Media en affärsorienterad och skicklig ledare med en gedigen erfarenhet från ledande roller i tidskriftsbranschen. Hon har ett stort intresse för kultur och samhällsfrågor och är även styrelseledamot i Sveriges Tidskrifter.

- Jag är mycket glad och stolt över att Estelle Ejdeholm börjar hos oss. Hon kommer med en djupgående expertis inom bland annat affärsutveckling och marknadsföring och en bevisad förmåga att navigera i det snabbt föränderliga medielandskapet. Detta blir mycket värdefullt för Vi Medias framtida utveckling, säger Maria Hamrefors, styrelseordförande för Vi Media AB.

Vi Media skapar berättelser värda att föra vidare – i Vi och Vi Läser, under event och resor samt på uppdrag av kunder. Titlarna Vi och Vi Läser ges ut på papper och digitalt och all journalistik finns också som ljud.

- Det är en förmån att få detta förtroende och kunna skapa förutsättningar för Vi Medias fortsatta resa. Kvalitetsjournalistik som värnar kultur och demokrati behövs mer än någonsin liksom arenor för möten och öppna samtal. Jag ser fram emot att få lära känna organisationen och medarbetarna och är övertygad om att vi tillsammans kommer att kunna skapa en lönsam och framtidssäkrad verksamhet med innehåll som berör och engagerar, säger Estelle Ejdeholm.

Estelle Ejdeholm tillträder senast den 1 augusti 2024.

För mer information kontakta:
Estelle Ejdeholm, tel. 076-308 88 56.
Maria Hamrefors, styrelseordförande Vi Media, tel. 070-601 92 05.

Om Vi Media:
Vi Media ger ut titlarna Tidningen Vi och Vi Läser, arrangerar event och resor och erbjuder även uppdragspublicering. Vi Media är ett dotterbolag till Kooperativa förbundet (KF).