Frank Fiskers ny chef för Coop Butiker & Stormarknader

KF driver sedan en tid tillbaka ett omfattande förändringsarbete i syfte att göra koncernens dagligvaruhandel mer konkurrenskraftig och lönsam. Som ett led i detta arbete kommer Coop Butiker & Stormarknader AB att ledas av KFs koncernchef Frank Fiskers från och med dagens datum. I samband med förändringen lämnar Coop Butiker & Stormarknaders nuvarande vd Jonny Olsson KF-koncernen.

– De besparingar som koncernen har lagt på Coop Butiker & Stormarknader har genomförts med ett gott resultat. Då vi nu ökar takten i de säljdrivande offensiva satsningarna för att få upp bolaget till rätt lönsamhetsnivå väljer jag att knyta Coop och KF närmare varandra och går därför själv in som chef för butiksverksamheten, säger Frank Fiskers, vd och koncernchef KF.

– Jag har jobbat inom Coop sedan 2006 och under den här tiden fått vara en del av en stor förändringsresa. Med de förändringar som nu genomförs finns inte längre min tjänst kvar och därför kommer jag att gå vidare till nya uppdrag utanför Coop och KF, vad är dock för tidigt att kommunicera än, säger Jonny Olsson, avgående vd för Coop Butiker & Stormarknader AB.

Samtliga förändringar genomförs omgående.

För ytterligare information: Magnus Nelin, presschef KF, 070-237 37 08.