Ny vd och chefredaktör för Tidningen Vi

Sofia Wadensjö Karén har utsetts till ny chefredaktör för tidningen Vi och vd för AB Tidningen Vi som bland annat även producerar och ger ut tidningarna Vi Läser och Vi Biografi samt driver en kundtidningsverksamhet. Hon tillträder sin tjänst 15 mars 2011.

- Jag är väldigt glad och stolt över att få ta över som vd för Tidningen Vi. Tidningen har haft en mycket positiv utveckling de senaste åren och det är en förmån att få vara med och fortsätta att driva den, säger Sofia Wadensjö Karén.
Sofia Wadensjö Karén är utbildad litteraturvetare och journalist. Hon har arbetat med tidningar och media under många år, både som journalist och som chef. Närmast kommer hon från rollen som featurechef på Aftonbladet där hon haft övergripande ansvar för utveckling, försäljning samt affärsstrategier för ett tiotal regelbundna titlar, fyra undersajter och ett stort antal oneshots. Hon har även varit med i Aftonbladets redaktionsledning.

- Vi är mycket nöjda och glada med att ha rekryterat en så erfaren och kompentent person till vd-posten på Tidningen Vi i en tid då konkurrensen om läsarna hårdnar allt mer. Jag är övertygad om att Sofia är rätt person att anta de framtida utmaningar tidningen står inför, säger Lars Idermark, vd och koncernchef för KF, som äger Tidningen Vi.
Fram till den15 mars 2011 är redaktionschef Stina Jofs tf chefredaktör för Tidningen Vi och ekonomichef Susanne Nibelius tf vd för AB Tidningen Vi.
För mer information kontakta gärna KFs pressjour 08-743 23 33.

AB Tidningen Vi producerar och ger ut tidningarna Vi, Vi Läser och Vi Biografi. Bolaget har dessutom en kundtidningsverksamhet, en reseverksamhet och en postorderverksamhet. Biståndsverksamheten ViSkogen startades av AB Tidningen Vi för 27 år sedan, stiftelsen Teskedsorden för tre år sedan. Vi grundades 1913 och ägs av KF.