Ökningen fortsätter – över 90 000 nya medlemmar

Redan efter årets första kvartal såg vi en stark tillströmning av nya medlemmar i Coop och det är en trend som håller i sig. Under det första halvåret 2020 har vi tillsammans i våra 29 föreningar fått över 90 000 nya medlemmar.

93 390 personer har fram till och med juni i år valt att bli en del av den konsumentkraft som finns hos våra konsumentföreningar och Coop. Det är en rekordsiffra, men det ställer också höga krav på oss. Att vara Sveriges enda medlemsägda dagligvarukedja förpliktigar.

-Det är riktigt roligt att vi får så många nya medlemmar, varmt välkomna till oss. Den kooperativa idén är helt rätt i tiden och mer modern än kanske någonsin. Medlemstillströmningen betyder också att våra medlemmar tycker att vi fokuserar på rätt saker, säger Leif Linde, ordförande i Kooperativa Förbundet, KF.

-Det finns en fantastisk styrka i att vi är 3,5 miljoner medlemmar som har gått samman, och tillsammans skapar vi en stark och viktig konsumentkraft. Den ska vi ta vara på och fortsätta utveckla vår verksamhet tillsammans, säger Leif Linde.

Fakta: Medlemskap i Sveriges största konsumentkooperativ

Som medlem hos oss är du allt annat än ensam. 3,5 miljoner konsumenter äger tillsammans Sveriges största konsumentkooperativ som består av cirka 800 butiker i 29 konsumentföreningar runtom i Sverige. Som medlem får du inte bara bra priser och erbjudanden i Coops butiker, du är också en del av Sveriges mest hållbara butikskedja och har möjlighet att vara med och påverka framtiden. Medlemsägandet förpliktigar och vår verksamhet ska alltid stå i samklang med vad våra medlemmar prioriterar och efterfrågar.

För mer information kontakta

Anna Wennerstrand, Tf kommunikationsansvarig KF 076-798 08 74 anna.wennerstrand@kf.se

Taggar: