Bokslutskommuniké för verksamhetsåret 2003

Bokslutskommuniké för verksamhetsåret 2003 FORTSATT EXPANSION FÖR KOPPARBERGS BRYGGERI -Den totala nettoomsättningen inklusive dryckesskatt passerade miljardstrecket och uppgick till 1 043,1 Mkr. -Nettoomsättningen ökade med 23,1 % till 721,8 Mkr (586,2 Mkr). -Resultatet före jämförelsestörande poster ökade med 18,4 Mkr från -13,1 Mkr till +5,3 Mkr. -Framgångsrik lansering av starkölet Sofiero, som under året blev det mest sålda ölmärket på Systembolaget. Verksamhet Kopparbergs Bryggeri AB producerar, säljer och distribuerar öl, cider, spritdrycker och läskedrycker. Omsättning och resultat Helår Koncernens nettoomsättning för året 2003 ökade med 23,1 % till 721,8 Mkr (586,2 Mkr). Resultatet före skatt för koncernen uppgick för året 2003 till 5,3 Mkr (2,6 Mkr). Kvartal 4 2003 Koncernens nettoomsättning för kvartal 4 2003 uppgick till 208,7 Mkr (152,4 Mkr) vilket motsvarar en ökning på 36,9 % jämfört med motsvarande period föregående år. Resultatet före skatt för koncernen uppgick för kvartal 4 2003 till -0,3 Mkr (-3,8 Mkr exkl. jämförelsestörande poster). Export Koncernens totala exportomsättning uppgick till 126,7 Mkr (101,2 Mkr). Koncernförhållande Kopparbergs har följande helägda dotterbolag: · Zeunerts i Norrland AB, Sollefteå · Banco Bryggeri AB, Skruv · Kopparbergs España SL · Kopparbergs Beer & Cider LTD, England · Kopparbergs Stockholmsdepå AB (vilande från och med 2002-01-01) I Oy Kopparbergs Finland är vår ägarandel 51 %. I Kopparberg Greece är vår ägarandel 51 %. Under oktober 2003 avvecklades det helägda dotterbolaget Kopparbergs Danmark ApS. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/27/20040227BIT00150/wkr0001.pdf Hela kommunikén