Guld och silver till Kopparbergs i World Beer Cup 2004

Guld och silver till Kopparbergs i World Beer Cup 2004 I den av The Association of Brewers anordnade öltävlingen i Kalifornien i USA, gjorde Kopparbergs det omöjliga. I kategorin europeisk lager: Guld: Zeunerts Original 5, 3% Silver: Sofiero Original 5,2 % "- Jag är positivt chockad men inte alls förvånad, för jag vet att vi svenska bryggerier kan konsten att brygga oerhört gott öl. Detta bevisar att svenska bryggerier med Kopparbergs i spetsen håller hög internationell klass och att vi har en oerhört duktig och kunnig personal på samtliga våra bryggerier, säger Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB I tävlingen deltog 1566 ölsorter från 399 bryggerier i 40 länder. I kategori 21, europeisk lager deltog 26 sorter. För vidare information kontakta: Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB Tel. 031 63 12 61 eller 0705 67 96 57 Komplett resultatlista kan ni få på: www.beertown.org ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/19/20040419BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/19/20040419BIT00630/wkr0002.pdf