Kopparbergs Bryggeri AB i Kinesiskt samarbete

Kopparbergs Bryggeri AB i Kinesiskt samarbete. Sedan drygt ett år tillbaka har diskussioner pågått mellan Kopparbergs Bryggeri AB och ett av världens största bryggerier Tsingtao Brewery. Diskussionerna har gällt en introduktion av Kopparbergs Cider i Kina, samt att Kopparbergs blir agent för Tsingtao öl i Norden. Den första leveransen med cider till Kina har redan gått iväg. Den skickades med container strax innan jul. - "Tänk, cider i svensk tappning söt och god tillsammans med Tsingtaos säljstöd och distribution, vilken enorm potential den bör få på den Kinesiska marknaden", säger Lars-Åke Skager som har varit behjälplig i projektet. I anslutning till detta samarbete har Tsingtao Brewery beslutat att öppna ett eget företag i Göteborg, QEA Nordic AB (Qingdao Europé and America Nordic AB). Syftet är att hjälpa till med Tsingtaos öl i Norden, samt för att ytterligare stärka handelsutbytet mellan Kina och Norden. Det Kinesiska kontoret kommer att ligga i Kopparbergs lokaler i Göteborg. - "Detta är något vi på Kopparbergs tror väldigt mycket på. I marknadsunderökningar som vi har gjort i Kina har vår cider blivit mycket väl mottagen.. Det är även väldigt roligt att QEA Nordic AB etablerar sig i Göteborg", säger Peter Bronsman, Koncernchef För vidare information kontakta gärna: Koncernchef Peter Bronsman tfn 070-567 96 57 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/29/20020129BIT00320/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/29/20020129BIT00320/bit0001.pdf