Kopparbergs Bryggeri i stor samverkan med tyska Metro AG

Kopparbergs Bryggeri i stor samverkan med tyska Metro AG Kopparbergs Bryggeri har idag undertecknat ett kontrakt med tyska Metro AG. Livsmedelsjätten som årligen omsätter ca 400 miljarder SEK finns idag i 23 länder runtom i världen och expanderar med minst 2 länder per år. Bolaget har sitt huvudsäte i Düsseldorf. Avtalet innebär att Metro köper Kopparbergs varumärke Power UP samtidigt som Kopparbergs garanteras en försäljning i Metros butiker under en treårsperiod. De första produkterna ut i år blir Fagerhults öl samt Kopparbergs Cactus/lime öl. Samtliga bryggerier; Zeunerts i Sollefteå, Banco i Skruv, Sofiero i Laholm samt Kopparbergs Bryggeri i Kopparberg kommer att beröras genom ökad produktion. Det kommer att föra med sig nyanställningar inom produktion, men hur många, är idag för tidigt att förutsäga. - Att komma in på en av de största tyska livsmedelsgrossisterna är en enormt stor företeelse för Kopparbergs del, nu kan vi visa vad vi kan och vill med våra produkter, då vi garanteras försäljning i butikerna under treårs tid. Att vi säljer varumärket Power UP beror på att vi sedan en längre tid tillbaka eftersträvat att minska vår produktflora, säger Peter Bronsman, VD Kopparberg Bryggeri AB. För vidare information kontakta: Peter Bronsman, VD Kopparbergs Bryggeri AB Tel. 031 63 12 61 eller 0705 67 96 57 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020927BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020927BIT00560/wkr0002.pdf