Kopparbergs i samarbete med världens största ciderproducent

Kopparbergs i samarbete med världens största ciderproducent Kopparbergs Bryggeri och HP Bulmer har beslutat att inleda ett samarbete i Sverige och England. HP Bulmer, med kända varumärken som Strongbow och Woodpecker är världens största ciderproducent med huvudkontor i England och produktion i - förutom England - USA, Belgien, Sydafrika, Kina och Australien. I England kommer Bulmer genom sitt distributionsbolag sälja Kopparbergs Cider och med en total marknad på ca 500 miljoner liter mot 20 miljoner liter i Sverige är detta en enorm potential för Kopparbergs Cider i England. I Sverige kommer Kopparberg att marknadsföra och sälja Bulmers cidersorter. En del av sortimentet kommer även att produceras i Kopparberg. "Nu kan vi erbjuda våra kunder i Sverige flera av världens största cidersorter och det är en enorm styrka. Skulle vår cider få en avsevärt ökad försäljning i England är det inte osannolikt att vi nyanställer i Kopparberg eller Laholm. Jag är mycket positiv till samarbetet med Bulmer." säger koncernchef Peter Bronsman. För vidare information: Koncernchef Peter Bronsman, 031 63 12 50 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00810/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/20/20010220BIT00810/bit0002.pdf