Kopparbergs tar intryck av WHO

Report this content

Kopparbergs tar intryck av WHO På World Health Organisation WHO:s kongress i veckan som gick har man diskuterat "Ungdom och Alkohol". Efter att följt och tagit intryck av debatten har Kopparbergs Bryggeri beslutat att se över sitt sortiment över smaksatt öl, s k Mixed Malt. De sorter som i design eller smak kan uppfattas speciellt inriktade mot ungdom kommer att tas ur sortimentet. "Som ett av de större bryggerierna i Sverige har vi ett marknadsansvar och tillverkar vi ett smaksatt öl som uppfattas som en ungdomsdryck är det vårt ansvar att agera. Vissa smaker kommer helt utgå ur sortimentet och en designförändring av förpackningen kommer också ske, så man klart och tydligt skall se att det en Öl 3,5%" säger Peter Bronsman. För vidare information: Peter Bronsman, Koncernchef Kopparbergs Bryggeri AB, Telefon: 031 63 12 50 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01310/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/22/20010222BIT01310/bit0002.pdf