Pressmeddelande från Kopparbergs Bryggeri AB

Pressmeddelande från Kopparbergs Bryggeri AB * Förstärkt ledning * Finskt toppnamn kontrakterat * Ny försäljningschef Ny VD på Kopparbergs Bryggeri AB blir Leif Ericsson, han är 38 år och uppvuxen i Bergslagen. Ericsson har senast arbetat på Lindebergs Revisionsbyrå, där han varit revisor samt delägare. VD kommer att ha sitt kontor i anslutning till produktionsenheten/bryggeriet i Kopparberg. Tillträde kommer att ske senast i juni 2001. Nuvarande VD, Peter Bronsman, blir koncernchef. "Vi har sedan en tid tillbaka inom styrelsen letat efter en ny VD och är mycket nöjda över att ha rekryterat Leif Ericsson till bryggeriet," säger nuvarande VD, Peter Bronsman . Kopparberg har även lyckats kontraktera Kaj Forssell, Finland. Forssell har under 10 år verkat som VD på Finlands näst största bryggeri, Sinebrychoff och även varit ledamot i Falcons styrelse. Forssell kommer att arbeta med internationella frågor med placering i Helsingfors. Forssell började sitt uppdrag den 8 januari 2001. Ny restaurangchef för restaurangdivisionen (HORECA), sedan december 2000, är Patrik Olsson. Olsson har bl.a. arbetat på Spendrups som key account och event manager. Precis som Leif Ericsson, kommer Olsson att ha sitt kontor i Kopparberg. För vidare information: VD Peter Bronsman 031- 63 12 61 eller 0705- 679657 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00530/bit0002.pdf