Kosta Boda Art Hotel har nu öppnat: Sveriges första glashotell invigt idag

Report this content

Torsten Jansson och Ulrika Messing invigde i dag Kosta Boda Art Hotel inför 240 förväntansfulla gäster. Under kvällen bjöds det på överraskningar, glasshow av Kjell Engman och supé i restaurangen där Bengt Sjöström dukat upp läckerheter med lokala råvaror och vilda smaker i fokus.

Kosta Bodas formgivare har utsmyckat varsin del av hotellet och inrett hotellets sju flyglar. Anna Ehrner, Kjell Engman, Åsa Jungnelius, Ludvig Löfgren, Ulrica Hydman-Vallien, Bertil Vallien och Göran Wärff har alla satt sin unika prägel på varje hotellrum. Vart man än vänder sig i hotellet möts man av dekorationer, installationer och överraskningar gjorda av glas i alla färger och former. Bilder från Kosta Boda Art Hotel och invigningen finns tillgängliga att ladda ner på www.kostabodaarthotel.se imorgon söndag, 28 juni, 2009 från kl.12.00 För mer information kontakta gärna: Mia Eskengren, hotellchef, Kosta Boda Art Hotel, 0708-12 14 61, mia@kostabodaarthotel.se Cecilia Lago Albright, Vår pr-byrå, 08-660 02 74, 0708 - 66 30 60, cecilia.albright@varprbyra.se Kosta Boda Art Hotel ägs av New Wave Group och Lessebo Kommun, som gör en investering på 250 miljoner kronor i hotellbygget. Kosta Boda Art Hotel öppnade den 27 juni 2009 och har 45 heltidsanställningar. New Wave Group äger sedan 2005 Orrefors Kosta Boda och satsar på att bygga ett upplevelseområde kring glasbruken.

Taggar: