Invigning av Orrefors Kosta Boda AB Konstglas helg 25-26 april

Invigning sker den 25 april klockan 12.00 av årets Nya utställning ”Hett glas och mycket Kärlek”. Designern Kjell Engman är på plats i galleriet.

”Min tanke är att detta år presentera en resa, det kan vara livet eller bara en dröm men glaset är ett utmärkt medium med sin transparens, precis som livet ibland kan vara både skört och genomskinligt” säger Kjell Engman, artist och designer på Kosta Boda.

Glashytta, sliperi och målarverkstad är öppna för besökare. Konstnären Kjell Engman skapar hela dagen tillsammans med mästarna i verkstad 12.

Ett nytt inslag i år är även Glasriket Open kl:18,00. Se när Glasrikets skickligaste glasblåsare gör upp om titeln som Mästerblåsare 2015.

Pressfrukost: När 22 april Klockan: 09.00 Plats: Kosta Boda Art Gallery

För ytterligare information kontakta gärna Marknadschefen Thomas Hagström Tel: +46 701 161 08 27 eller thomas.hagstrom@orrefors.se

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742.
Hjärtat i verksamheten finns på glasbruket i Kosta. Genuin bruksmiljö med närhet till hantverket och formgivarna. Vid vårt bruk bedriver vi även en omfattande turism- och upplevelseverksamhet som årligen lockar över en miljon besökare.
Orrefors Kosta Boda AB ingår sedan 2005 i New Wave Group som verkar med ett flertal varumärken på konsument- och företagsmarknaden inom områdena sport, fritid, inredning och gåvor. New Wave Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.