Limelightfamiljen växer!

Duka med tallriken som balanserar mellan hantverkskänsla och tidlös elegans.

Mönstret skapar en bädd i glaset och låter ljuset spela med. Den självklara närvaron på bordet gör intryck vare sig det är söndagsbrunch eller middag mitt i veckan.

Tallriken har tålig kant och tål maskindisk.

Design av Göran Wärff

Marketing Director
KJELL-OLOF ASKENKRANTZ

kjell-olof.askencrantz@orrefors.se

MAGNUS ANDERSSON
+46(0)701-61 08 78
magnus.andersson@kostaboda.se

Orrefors Kosta Boda AB is a design company in the Swedish province of Småland that designs and makes high-quality utility glassware and art glass. We develop, produce and sell a wide range of utility and art glass for private and public use under the brands Orrefors and Kosta Boda. We are the largest glassworks group in the Nordic countries with a history dating all the way back to 1742.

The glasswork in Kosta constitute the heart of our business. A genuine glasswork environment close to the craftsmanship and the designers. In Kosta we also run extensive tourism and events operations that attract more than one million visitors each year.

Since 2005, Orrefors Kosta Boda AB has been part of New Wave Group, which works with several brands in the consumer and corporate market in the areas of sport, leisure, furnishings and gifts. New Wave Group is listed on the NASDAQ OMX Stockholm exchange.

www.kostaboda.com

Om oss

Orrefors Kosta Boda AB är ett småländskt designföretag med formgivning och tillverkning av högkvalitativt bruks- och konstglas. Vi utvecklar, producerar och säljer ett brett bruks- och konstglassortiment för såväl privat som offentligt bruk under varumärkena Orrefors och Kosta Boda. Vi är Nordens största glasbruksgrupp med en historia som sträcker sig tillbaka till 1742. Hjärtat i verksamheten finns på glasbruket i Kosta. Genuin bruksmiljö med närhet till hantverket och formgivarna. Vid vårt bruk bedriver vi även en omfattande turism- och upplevelseverksamhet som årligen lockar över en miljon besökare. Orrefors Kosta Boda AB ingår sedan 2005 i New Wave Group som verkar med ett flertal varumärken på konsument- och företagsmarknaden inom områdena sport, fritid, inredning och gåvor. New Wave Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.