Anders Munk, ny chefaktuarie i KPA Pension

Anders Munk har utsetts till ny chefaktuarie i KPA Pension från årsskiftet. Därmed efterträder han Tommy Kindberg som går i pension den 1 mars i år.

Anders Munk kommer närmast från Folksam Livs aktuarieavdelning där han har varit gruppchef. Han började på Folksam Liv 2002 och innan dess arbetade han på återförsäkringsbolaget Hannover Re. I botten har Anders Munk en fil mag i matematik.

- Vi är glada över att Anders Munk vill ta över den viktiga tjänsten som chefaktuarie. Försäkringsmatematik är något av kärnan i vår verksamhet och Anders Munk har en gedigen bakgrund för detta, säger Lars-Åke Vikberg, vd KPA Pension.

Anders Munk ser fram emot att få arbeta med den kollektivavtalade affären.

- Det är spännande med nya utmaningar och speciellt att få arbeta på ett sådant framgångsrikt företag som KPA Pension. Jag ser verkligen fram emot att få arbeta mer med tjänstepensioner och tjänstegruppliv – dessutom på ett företag med en intressant etisk profil.

För mer information kontakta:

Anders Munk, chefaktuarie KPA Pension, tel 08-665 04 26

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med en miljon enskilda kunder och 500 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag närmare 80 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se