Johan Sjöström, ny marknadschef på KPA Pension

Johan Sjöström har utsetts till ny chef för Marknadskommunikation och Affärsanalys på KPA Pension. Han tillträder direkt sin nya tjänst.

- Vi ska integrera kommunikation med analys och bygga vidare på vårt framgångsrika arbete att utveckla bolagets affär, säger Johan Sjöström.

Johan Sjöström har tidigare varit chef för avdelningen Affärsanalys med ansvar för KPA Pensions omvärldsbevakning och marknadsanalys. Nu slås avdelningen för Marknadskommunikation och Affärsanalys ihop under hans ledning.

- Vi är mycket glada över att Johan Sjöström i sin nya roll kan ta vår marknadskommunikation och affärsanalys ett steg vidare. Vi får alltmer förfinade instrument för att planera och följa upp att marknadsaktiviteterna verkligen får effekt. Att integrera analys och marknadskommunikation ger oss möjlighet att föra en dialog med kunderna utifrån deras behov, säger Mia Liblik, chef Strategisk Affärsutveckling.

Johan Sjöström är civilekonom och har arbetat i pensionsbranschen sedan 1995, bland annat som affärsutvecklare på Folksam, chef för affärsutveckling och affärsanalys samt chef för KPA Pensions Juristavdelning. Han tillträder direkt sin nya tjänst.

För mer information kontakta:

Mia Liblik, chef Strategisk Affärsutveckling KPA Pension, tel 08-665 06 43

Johan Sjöström, ny chef Marknadskommunikation & Affärsanalys KPA Pension, tel 08- 665 05 92

Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med en miljon enskilda kunder och 500 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag närmare 80 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se