• KPA Pension/

KPA Pension fortsätter sitt vinnande koncept - satsar på fler reklamfilmer med kunden i vardagen

KPA Pension fortsätter att lansera reklamfilmer som direkt tar upp kundernas vardag på temat ”Tack för att ni tar hand om oss, vi tar hand om er sen.” De nya filmerna utspelar sig i en skola och hos skolsköterskan.

Det är reklambyrån Sverige AB som har tagit fram konceptet som började användas för två år sedan. Resultatet har varit synnerligen framgångsrikt. KPA Pensions mätningar visar att andelen mycket nöjda kunder har ökat från 43 procent sista kvartalet 2012 till 50 procent ett år senare. Både kännedom, preferens och antal som rekommenderar bolaget har också ökat.

-KPA Pension är kommunernas och landstingens pensionsbolag. Våra kunder finns inom vård, skola och omsorg och deras arbete är avgörande för att vårt samhälle ska fungera och utvecklas. Därför är det viktigt att vi förvaltar deras pensionspengar tryggt och etiskt. Och vi är glada över att vår byrå har låtit sig inspireras av berättelser från våra kunder och lyckas att förmedla vår uppskattning av deras viktiga arbete, säger Johan Sjöström, marknadschef KPA Pension.

De tidigare reklamfilmerna har exempelvis visat arbetslivet på ett sjukhus och en brandstation. Nu kommer en ny reklamfilm om skolan som sänds under ett halvår med start i dag. Filmen om skolsköterskan kommer under hösten. Båda filmerna visar i en längre version på 30 sekunder och i en kortare på 15 sekunder.

Pernilla af Klintberg har varit projektledare och kundansvarig på Sverige AB. Filmen har producerats tillsammans med manusförfattaren Johan Kindbom, Tre Vänner, och regissören Jon Holmberg. Medierådgivare har varit Lina Lindén, Maxus.

För mer information:

Johan Sjöström, marknadschef KPA Pension, tel 08-665 04 85

Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med över en miljon enskilda kunder och 1000 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag över 100 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se