KPA Pension går med i Compricer – ska hjälpa kunderna välja pension

KPA Pension ansluter sig till Compricer – landets största jämförelsesajt för privatekonomi.

- Vi vill underlätta för våra kunder att enklare kunna välja pension, säger Inge Bäckström, chef KPA Pension Individmarknad.

Det är svårt att välja pension. Det visar en mängd undersökningar. En kvarts miljon olika människor går varje månad in på sajten Compricer.se som startades 2005 av tre entreprenörer. Här går det att jämföra det mesta inom privatekonomi som priser, villkor och olika bolag. Och det kostar inget att använda tjänsten för konsumenten.

KPA Pension kommer att ha en egen pensionsexpert på sajten, Anne Lydén, som tar emot och besvarar frågor. Dessutom ska hon skriva krönikor om pension, bland annat med utgångspunkt från de frågor hon får.

- Vi satsar på att ge våra kunder bra service och att förenkla deras pensionsval. Därför är det ett naturligt steg för oss att erbjuda Compricers jämförelser som är pedagogiska och enkla att använda. Och vi vet att våra låga avgifter står sig bra i jämförelser, säger Inge Bäckström.

Compricer är ett oberoende och neutralt företag utan koppling till vare sig banker, pensionsbolag eller andra företag.

- Självklart betyder oberoendet mycket för att kunderna ska få förtroende för sajten – och därmed också för KPA Pension, säger Inge Bäckström.

För mer information kontakta:

Inge Bäckström, chef KPA Pension Individmarknad, tel 08-665

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med en miljon enskilda kunder och 500 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag 76 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se