KPA Pension har högst avkastning i branschen

De senaste fem åren har KPA Pension haft den högsta genomsnittliga årsavkastningen bland jämförbara bolag +7, 9 procent. Folksam Liv är tvåa i samma jämförelse. Detta visar Svensk Försäkrings branschstatistik för helåret 2012.

- Vi förvaltar tryggt och etiskt våra kunders pensionspengar. Därför är vi stolta över att kunna skapa långsiktigt god avkastning och därmed trygga pensioner, säger Lars-Åke Vikberg, vd KPA Pension.

KPA Pension har under ett antal år och under olika marknadsförhållanden visat sig kunna hantera risker och möjligheter i kapitalförvaltningen. Under fem riktigt tuffa år har våra kunder fått en genomsnittlig årlig avkastning på 7,9 procent. Det tål att jämföras med alla andra sparformer på marknaden.

Totalavkastning på tillgångar i procent 2008-2012 2012
KPA Pension 7,9 7,2
Folksam Liv 6,6 7,0
AMF Pension 5,0 8,0