KPA Pension hedrar vardagshjältar   – kan få gata uppkallad efter sig

KPA Pension startar en kampanj för att hedra vardagshjältar med ett gatunamn.

- Vi tycker att den som pensionssparar etiskt hjälper till att göra världen lite bättre, säger Mia Liblik, chef Strategisk affärsutveckling, KPA Pension.

Det är oerhört svårt att få en gata uppkallad efter sig. Här trängs kungar och andra statschefer, vissa toppidrottsmän, folkkära artister och hjältar.

Över 1,2 miljoner människor pensionssparar etiskt i KPA Pension. De bidrar till att förhindra företag från att tillverka vapen, förstöra miljön och utnyttja barnarbete.

- Nu är det dags att uppmärksamma de här vardagshjältarna som långsiktigt kan påverka företagen att ta sitt ansvar för människor och miljö. Därför får de här en unik chans att få en gata uppkallad efter sig, säger Mia Liblik.

Gatan ligger i byn Saxnäs i södra Lapplandsfjällen i ett nytt tomtområde som heter Middagskullen. Gatan håller på att byggas och beräknas vara färdig senare i höst. Då avgörs vem som ska få sitt namn på skylten och då ska gatan kunnas användas av de boende och av turister.

Mer information finns på http://www.middagskullen.se/ och http://www.kpa.se/

För ytterligare information:

Mia Liblik, chef Strategisk affärsutveckling KPA Pension, tel 08-665 06 43

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med drygt en miljon enskilda kunder och 500 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag 76 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se