KPA Pension köper fastighet för vårdboende i Norrtälje av JM

KPA Pension köper åter en ny fastighet som specialanpassas för särskilt vårdboende – denna gång i Norrtälje.

- Vi fortsätter att satsa på fastigheter för att sprida riskerna, säger Lars-Åke Vikberg, vd KPA Pension.

KPA Pension köper fastigheten Tulpansvampen 2, ett relativt stort, nybyggt vårdboende i centrala Norrtälje på närmare 4 400 kvadratmeter av JM. Avtalet med kommunen löper på 20 år och köpeskillingen är 113 Mkr.

- Det är positivt att vi har lyckats köpa ytterligare en ny kvalitativ fastighet som en av våra kunder, Norrtälje kommun, ska driva som ett modernt vårdboende med höga krav, säger Lars-Åke Vikberg.

I takt med att KPA Pensions förvaltade kapital ökar finns ett behov av att sprida riskerna i placeringarna. Sedan tidigare äger KPA Pension bland annat tre liknande vårdboenden som hyrs av bolagets kunder. Samtliga hyresavtal med kommunerna löper på 20 år.

- KPA Pension ska fortsätta investera i attraktiva fastigheter som är trygga investeringar och ger stabil avkastning för våra pensionssparare, säger Lars-Åke Vikberg.

För mer information kontakta:

Lars-Åke Vikberg, vd KPA Pension, tel 08-665 06 45

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med en miljon enskilda kunder och 1000 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar 85 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se