KPA Pension lanserar ny, förenklad hemsida – på 12 olika språk

KPA Pension vill att kunderna ska känna sig trygga med att de enkelt kan hitta sin pensionsinformation. Därför lanserar bolaget en ny hemsida på 12 språk – som även går att lyssna på.

I dag går startskottet för den nya förenklade webbplatsen kpa.se. Nu får arbetsgivare och anställda inom kommuner och landsting var sin startsida. Anställda får också kortfattad information om pensionssystemet, tjänstepensionen och KPA Pension på 11 olika språk - förutom svenska. Förebild är Pensionsmyndigheten.

Dessutom kan synskadade och andra som hellre vill lyssna på informationen få alla artiklar upplästa med hjälp av en specialfunktion, ReadSpeaker.

KPA Pension har över en miljon anställda i kommuner och landsting som kunder, varav 80 procent är kvinnor. De flesta arbetar inom vård, skola och omsorg och sparar i traditionell pensionsförsäkring. Ändå är många oroliga över sitt pensionsval.

- Våra kunder ska känna sig trygga med att de enkelt kan hitta information om sitt pensionssparande. Förhoppningsvis ska de också inse att deras oro är obefogad. KPA Pension placerar enbart etiskt och ger en garanterad pension. Vi har en stark ekonomi och en av branschens bästa avkastning långsiktigt, säger Johan Sjöström, marknadschef KPA Pension.

I morgon, den 30 maj, drar KPA Pension igång en stor webbkampanj. Under tre veckor kan anställda i kommuner och landsting nominera en schysst kollega och få chansen att vinna en resa till New York.

För mer information kontakta:

Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37

Johan Sjöström, marknadschef KPA Pension, tel 08-665 05 92

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med över en miljon enskilda kunder och 1000 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag mer än 85 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se