KPA Pension storsatsar – anställer två nya försäljningschefer

KPA Pension satsar offensivt för att ytterligare stärka försäljningen på kommunala och kooperativa marknaden. Därför rekryteras två nya försäljningschefer: Christina Enarsson från KP Pension & Försäkring och Magnus Carlsson från SPP.

Magnus Carlsson kommer närmast från SPP, där han har arbetat i 16 år, senast som regionchef Stockholm från 2006 och tidigare bland annat som försäljningschef på SPP Liv. I botten har han studier i företagsekonomi och nationalekonomi vid Stockholms universitet.

Christina Enarsson har arbetat på KP i 14 år, varav de senaste fem åren som chef för kundansvariga, s k KAM. Tidigare har hon arbetat med finans och beräkning på Folksam. Christina Enarsson har en examen från Lärarhögskolan i Stockholm men har hittills inte utövat läraryrket praktiskt.

- Utan tvekan har jag stor nytta av mina pedagogiska kunskaper också i arbetet med pensioner. Vi ska fortsätta satsa på att utveckla vår service och våra produkter i nära samarbete med kunderna. Det är viktigt att behålla den höga kundnöjdheten som är avgörande för våra fortsatta framgångar, säger Christina Enarsson, som tillträdde sin nya tjänst den 3 mars.

Magnus Carlsson insåg att det var dags att anta en ny utmaning i livet efter att ha varit pappaledig under en tid.

- Det kändes som nu eller aldrig. När en chefsrekryterare ringde var jag inte svår att övertala. KPA Pension är ett spännande bolag med en öppen och generös atmosfär. Självklart gillar också jag att bolaget enbart placerar etiskt, säger Magnus Carlsson som började på sitt nya jobb den 18 maj.

- Vi är glada över att nu ha fått vår nya förstärkta försäljningsorganisation inom arbetsgivarmarknad på plats. Våra nya försäljningschefer har en gedigen erfarenhet av både rollen som ledare och området tjänstepensioner. Nu får de en operativt central uppgift att vidareutveckla affären, säger Mikael Nyqvister, försäljningsdirektör KPA Pension.

För mer information kontakta:

Mikael Nyqvister, försäljningsdirektör KPA Pension, tel 08-665 48 38

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med en miljon enskilda kunder och 1000 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag närmare 85 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se