KPA Pension storsatsar på ny webbplats med pensionsinformation för 1,2 miljoner kunder

KPA Pension har satsat 30 miljoner kronor på utökad pensionsinformation, både på den interaktiva webbplatsen Mina sidor och på kpa.se. Anställda i kommuner och landsting får nu enkelt överblick över sin tjänstepension. Och att den placeras tryggt och etiskt. Tjänsten avlastar även deras arbetsgivare.

Mina sidor ersätter den tidigare webbplatsen KPA kontoret. Mina sidor ska ge de individuella kunderna inom kommuner och landsting en mer komplett bild av tjänstepensionen. De ska känna trygghet med sin kommunala tjänstepension och samtidigt kunna anpassa den efter sina behov. Här kan de exempelvis få sin kommunala pensionsprognos och hitta sitt värdebesked.

Dessutom kan kunderna fortsätta att använda tjänsten även efter att de har gått i pension.

Den nya webbplatsen ska också underlätta för de kommunala arbetsgivarna, när de anställda själva direkt kan få svar på vanliga frågor. Inte minst genom att de enkelt kan logga in till Minpension.se via Mina sidor.

- Vi förvaltar tryggt och etiskt våra kunders pensionspengar och på Mina sidor kan 1,2 miljoner kunder nu ännu enklare följa sitt pensionssparande. Eftersom åtta av tio kommuner och alla landsting har valt KPA Pension för att administrera de anställdas tjänstepensioner vet vi att den här tjänsten efterfrågas, säger Lars Olov Ohlsson, vice vd KPA Pension.

Lars Olov Ohlsson, vice vd KPA Pension, 08-665 06 44

Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 0734-39 33 37

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med över en miljon enskilda kunder och 1000 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag 100 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se