KPA Pension vinner SPV:s Guldkanten 2014

Statens Tjänstepensionsverk, SPV, har utsett KPA Pension till årets vinnare av sin utmärkelse Guldkanten. Detta för satsningen på kundtjänst och pensionsinformation på 18 språk.

”Få har tacklat svårigheten att nå fram med pensionsinformation till utsatta grupper. KPA Pension är det lysande undantaget. Med en lättillgänglig webbplats och en kundtjänst som erbjuder information om pensioner på 18 språk har man tagit ett initiativ som fler i branschen borde följa.” Så lyder SPV:s motivering.

För trettonde året i rad delar SPV ut priset Guldkanten till ett bolag som har gjort en viktig insats för att informera om pensioner. SPV utgår ifrån nytänkande, enkelhet, tydlighet och vad kunden vill ha. I år har SPV särskilt letat efter exempel på pensionsinformation som vänder sig till de personer som inte är så intresserade av sin framtida pension.

KPA Pension vinner årets Guldkanten i konkurrens med PTK som har utvecklat sin rådgivningstjänst och Pensionos webbtjänst där det går att jämföra pensionsbolagen.

-Vi förvaltar tryggt och etiskt våra kunders pensionspengar och därför är vi stolta över att vinna Guldkanten. Det känns fint att de uppmärksammar vårt arbete med att nå ut till kunderna på det språk de har lättast att ta till sig pensionsinformation på. Egentligen borde det vara en självklarhet i vårt mångkulturella samhälle och jag hoppas att fler pensionsbolag följer vårt exempel, säger Mia Liblik, chef Marknadsutveckling KPA Pension.

Årets Guldkanten delades ut i dag vid en ceremoni på SPV:s Pensionsdagen i Stockholm.

Mia Liblik, chef Marknadsutveckling KPA Pension, tel 08-665 0643

Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 0734-39 33 37

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med över en miljon enskilda kunder och 1000 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag över 100 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se