Malin Ejderberg, ny chef Avtal & Produkt

Malin Ejderberg har utsetts till ny chef för enheten Avtal & Produkt inom KPA Pension. Hon tillträder sin nya tjänst den 1 september.

Sedan 2007 har Malin Ejderberg arbetat med produktutveckling på KPA Pension. Nu efterträder hon Gunilla Hallenberg som fortsätter inom ledningen för verksamhetsområdet Marknadsutveckling, där Avtal & Produkt ingår.

Malin Ejderberg har tidigare arbetat som konsult med bland annat ett längre uppdrag åt SPP Livförsäkring och innan dess på Försäkringskassans internrevision. I botten har hon en magisterexamen i statskunskap från Uppsala universitet med inriktning mot försäkring.

- Vi är glada över att Malin Ejderberg tar över chefsansvaret för Avtal & Produkt, säger Mia Liblik, chef Marknadsutveckling KPA Pension. Malin är engagerad, kunnig och har känsla för affären och de utmaningar som vi står inför i utvecklingsarbetet.

Malin Ejderberg, chef Avtal & Produkt KPA Pension, 08-459 92 44
Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37