Thomas Månsson, ny avtalsexpert i KPA Pension

Thomas Månsson har tillträtt som ny avtalsexpert inom Avtal & Produkt, KPA Pension. Därmed efterträder han Staffan Ekebrand som har gått i pension i sommar.

Thomas Månsson ska främst ansvara för kontakterna med kollektivavtalsparterna inom kommun- och landstingsområdet när det gäller pensionsavtalen.

Thomas Månsson kommer närmast från en tjänst som seniorkonsult på KPA Konsult. Han har arbetat i branschen sedan 1985 i olika befattningar i olika bolag.

- Vi är glada över att Thomas Månsson vill ta över som vår avtalsexpert. Han har en gedigen bakgrund för att fortsätta utveckla den här strategiskt viktiga tjänsten, säger Gunilla Hallenberg, chef Avtal & Produkt KPA Pension.

Thomas Månsson, avtalsexpert KPA Pension, tel 08-665 48 32

Birgitta Hammarström, presschef KPA Pension, tel 08-665 06 34, 0734-39 33 37

KPA Pension är det ledande pensionsbolaget inom kommunsektorn med en miljon enskilda kunder och 1 000 arbetsgivarkunder. KPA Pension förvaltar i dag närmare 85 miljarder kronor och erbjuder pensionslösningar sedan 1922. Ägare är Folksam och Sveriges Kommuner och Landsting. KPA Pension har enbart etiska placeringar. Läs mer på www.kpa.se