Marabou Wafer, mer energi, bättre resultat!

Report this content

Marabou Wafer, mer energi, bättre resultat! Ett mellanmål ger aktiva människor bättre resultat Energi på eftermiddagen och lättare mellanmål har för Marabou blivit en storsäljare. Den nya produkten Marabou Wafer har bara varit ute i butik i en månad och över 1,5 miljoner produkter har lämnat Marabous lager i Upplands Väsby. Detta motsvarar nästan 40 procent av den beräknade årsvolymen under första månaden. Behovet av ett energiintag mellan huvudmåltiderna är en förutsättning för aktiva människor. Det ökar prestanda och fokus samt ger en mer kontrollerad hunger till huvudmåltiderna. Statens näringslivsverk har i sina nya näringsrekommendationer understrukit vikten av mellanmål eller liknande energiintag mellan måltiderna även i vuxen ålder. Det är mycket viktigt att hålla fokus på topp i olika situationer både vid fysisk och psykisk ansträngning. Choklad med kex är ett bra energiintag som ger lite extra, säger Göran Kropp, äventyrare. Marabou Wafer är en ny sorts chokladbit fylld med kex. Produkten är en rejäl tugga, nästan lika hög som bred och har ett tjockt täcke av mjölkchoklad. Lanseringen startade på Pressbyrån och i SJ:s tågrestauranger, och där har reaktionerna varit mycket positiva. Det är viktigt att under svackor få påfyllning av energi, så att man håller sig pigg och vaken. Marabou Wafer är med sin kombination av kex och mycket choklad ett perfekt mellanmål, säger Johannes Erlandsson, produktchef Marabou på Kraft Sverige AB. Att man blir tom i huvudet om man är tom i magen är också temat på en reklamfilm för Marabou Wafer, som kommer att visas från måndag den 30/10 och fyra veckor framåt på TV3, TV4 och Kanal 5. Vid sidan av TV blir provsmakning i butik och andra platser viktigast vid lanseringen. Bl a delades 16,500 Marabou Wafer ut under Lidingöloppet. Detta är en ny typ av produkt som vi tror kommer att tillföra volym till stycksaks-segmentet. Det är en stor lansering och vi tror mycket på Marabou Wafer , säger Ola Pettersson, Marknadschef, Kraft Sverige AB. Kontaktperson, Johannes Erlandsson Produktchef, Marabou, Kraft Sverige AB Tel: 08-627 12 32 Mobil: 070-415 27 17 e-post: jerlandsson@krafteurope.com Kraft Sverige AB är ett företag i Kraft Foods-koncernen. I Norden har Koncernen ca 5 500 anställda, en omsättning på ca 9 miljarder kronor och är ledande inom kategorierna choklad, snacks, kaffe och livs. Kraft Sverige har idag ca 1 300 anställda och omsätter ca 4,2 miljarder. Huvudkontoret är beläget i Sundbyberg, och tillverkningsenheter finns i Gävle och Upplands Väsby. Starka varunamn är bland andra Marabou, Aladdin, Daim, Japp, Gevalia, Blå Mocca, Maxwell House, O'boy och Kraft. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00680/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/10/27/20001027BIT00680/bit0002.doc