Ny produkt från Marabou Marabou Wafer, för hungriga människor i farten

Report this content

Ny produkt från Marabou Marabou Wafer, för hungriga människor i farten Marabou lanserar nu en ny produkt inom stycksakssegmentet; Marabou Wafer. Det är en stor chokladbit fylld med sprött, krispigt kex. Marabou Wafer är en rejäl tugga, nästan lika hög som bred och har ett rikligt täcke av mjölkchoklad. En test i Burkes konsumentpanel visar också att konsumenterna tycker att Marabou Wafer är mycket god. Lanseringen tjuvstartade på Pressbyrån och i SJ:s tågrestauranger, och där har reaktionerna varit mycket positiva. - Det är viktigt att under svackor få påfyllning av energi, så att man håller sig pigg och vaken. Marabou Wafer är med sin kombination av kex och mycket choklad ett perfekt mellanmål, säger Johannes Erlandsson, produktchef Marabou på Kraft Sverige AB. Att man blir tom i huvet om man är tom i magen är också temat på en reklamfilm för Marabou Wafer, som kommer att visas v.44-47 på TV3, TV4 och Kanal 5. Vid sidan av TV blir provsmakning i butik och andra platser viktigast vid lanseringen. Bl a delades 16,500 Marabou Wafer ut under Lidingöloppet. - Detta är en ny typ av produkt som vi tror kommer att tillföra volym till stycksaks-segmentet. Det är en stor lansering och vi har tror mycket på Marabou Wafer , säger Ola Pettersson, Marknadschef, Kraft Sverige AB. - Kraft Sverige AB är ett av Sveriges största livsmedelsföretag och har idag ca 1 300 anställda. Vårt huvudkontor är beläget i Sundbyberg, och vi har tillverkningsenheter i Gävle och Upplands Väsby. Kraft Sverige AB omsätter ca 4,2 miljarder. Vi marknadsför produkter inom tre huvudområden: choklad, kaffe och livsmedel, med starka varunamn som Marabou, Aladdin, Daim, Japp, Noblesse, Gevalia, Blå mocca, Maxwell House, Philadelphia, O'boy, och Kraft. Kraft Sverige AB 172 85 Sundbyberg Kontaktperson: Johannes Erlandsson Produktchef Marabou, Kraft Sverige AB Tel: 08-627 1232 Mobil: 070-415 2717 e-mail: jerlandsson@krafteurope.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00140/bit0002.pdf