Eluppropet – en samling av 20 fristående elhandelsföretag – inbjuder till eftermiddagskaffe med energinyheter.

Report this content

Elmarknaden fungerar inte. Eluppropet startade i somras som en protest mot de tre stora producenternas planer som kommer att krossa konkurrensen på elmarknaden. 20 företag, som tillsammans representerar nära en miljon kunder, anslöt sig till uppropet. Nu konstaterar vi att elmarknaden inte fungerar. Vad som nu sker är att företag och medborgare får betala för de tre stora producenternas övervinster. Politiker från olika partier har äntligen vaknat och börjat inse att den avreglering som skulle ge konsumenterna lägre priser inte fungerat som avsett. Eluppropet vill berätta om hur våra företag kan bidra till att åstadkomma nödvändiga förändringar och också till att frågan om framtidens elpriser så här i valrörelsens elfte timme får det utrymme de förtjänar. Välkomna! Eva Helmenius, bolagschef Kraft&Kultur Anders Jonsson, vd Östkraft Tommy Karlsson, vd Kraftaktörerna Per Möller, vd Dalakraft Jan Svensson, vd Affärsverken Energi i Karlskrona Anders Carlsson, vd Björklinge Energi Hans Asp, vd Elverket Vallentuna Bo Eliasson, vd Energiverken i Halmstad Sten Gabert, vd Gävle Energi Tommy Hjert, vd Göta Energi Gunnar Ingvarsson, vd Herrljunga elkraft AB Hans Inge Bengtsson, vd Karlshamns Energi Bengt-Åke Selander, vd Lindesbergs Energi AB Kenneth Mårtensson, vd Sala-Heby Energi AB Hans Ohlsson, vd SEVAB Energiförsäljning AB Nils Gunnar From, vd Storuman Energi AB Åke Swärd, vd Sölversborg Energi Peter Wigert, vd Telge Kraft AB Börje Gustafsson, vd Tranås Energi Anders Hjalmarsson, affärsområdeschef Umeå Energi Elhandel AB Åke Sandberg, vd Österlens Kraft Tid: onsdagen den 13 september klockan 15.00 Plats: World Trade Centre, lokal Paris O s a senast tisdagen den 12 september: Marie Aktö, informationschef Östkraft E:post: marie.akto@ostkraft.se Telefon: 070-308 55 83 Anna Fjellner, informationsansvarig Kraftaktörerna E:post: anna.fjellner@kraftaktorerna.se Telefon: 076-828 58 11