Lansering av Öppet Stadsnät i Eslöv

Report this content

Nu lanseras Ringsjö Energi Öppet Stadsnät i Eslöv för både företags- och privatkunder. Med stadsnätet skapas en öppen plattform där fristående tjänsteleverantörer erbjuder kunderna Internet, IP-telefoni och IP-TV.

- Våra företagskunder, som idag hyr svartfiber av oss, har efterfrågat en mer förädlad produkt och vi vill också nå nya företagskunder. Samtidigt vill vi erbjuda privatkunder fiberanslutning till hemmet, FTTH (Fiber To The Home) och vi öppnar nu för den möj-ligheten, säger Håkan Johannesson, VD för Kraftringen Service AB.

Att tillhandahålla ett aktivt kommunikationsnät skapar konkurrens bland tjänsteleverantörerna, vilket gynnar kunderna. Alla leverantörer som vill erbjuda Internettjänster, IP-telefoni och så småningom IP-TV kan nyttja den öppna plattform Kraftringen Service erbjuder genom Ringsjö Energi Öppet Stadsnät.

– En stor fördel med stadsnätet är att det är så enkelt att komma igång. En dator ansluts till nätverksuttaget och sedan startar webbläsaren upp. Därefter gör kunden en registrering och sedan är det bara att välja mellan tjänster. Det går att välja bred-bandshastigheter från 1 Mbit/s upp till 100 Mbit/s, säger Håkan Johannesson.

Erbjudanden om anslutning kommer att skickas ut under maj till flera villaområden i Eslöv.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Håkan Johannesson, VD Kraftringen Service AB, 046-16 31 01 (vidarekopplas t. mobil) E-post: hakan.johannesson@kraftringen-service.se.

Kraftringen Service AB Kraftringen Service är ett bolag inom Lunds Energikoncernen AB (publ). Koncernen ägs till 82,4 % av Lunds kommun, 12,0 % av Eslövs kommun, 3,5 % av Hörby kommun samt 2,1 % av Lomma kommun. Kraftringen Service bildades den 1 januari 2005 och är ett resultat av att flera av koncernens entreprenadverksamheter har slagits ihop till ett gemensamt servicebolag. Företaget har kontor i Lund, Ljungbyhed, Eslöv och Torsås. Kraftringen Service ansvarar för fibernäten i Lund, Lomma och Eslöv. Stadsnätsprodukten marknadsförs under namnen Lunds Energi Öppet Stadsnät och Ringsjö Energi Öppet Stadsnät. Läs mer på www.kraftringen-service.se och www.lundsenergi.se och www.ringsjo-energi.se.