Stororder till Lunds Energi Öppet Stadsnät

Report this content

Lunds Energi Öppet Stadsnät hyr ut ett omfattande svartfibernät till Labs2 för att ansluta LKF:s fastigheter runt om i Lunds kommun till detta. Storleken på affären uppgår till 12 Mkr över en femårsperiod.

- Det är positivt att få det här förtroendet av Labs2. Extra roligt är det naturligtvis när vi samarbetar med en lokal leverantör på orten. Projektet innebär att vi möjliggör för boende som finns såväl inom som utanför själva staden Lund att få tillgång till bredband, IP-telefoni och IP-TV via Lunds Energi Öppet Stadsnät. Fastigheterna vi ska arbeta med finns i Revinge, Torna Hällestad, Genarp, Dalby, Södra Sandby, Veberöd och i Lund, säger Håkan Johannesson, VD för Kraftringen Service AB.

Arbetet påbörjas under mars månad och beräknas vara helt färdigställt om 18 månader d.v.s. till sommaren 2008.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Håkan Johannesson, VD Kraftringen Service AB, 046-16 31 01 (vidarekopplas t. mobil) E-post: hakan.johannesson@kraftringen-service.se.

Kraftringen Service AB Kraftringen Service är ett bolag inom Lunds Energikoncernen AB (publ). Koncernen ägs till 82,4 % av Lunds kommun, 12,0 % av Eslövs kommun, 3,5 % av Hörby kommun samt 2,1 % av Lomma kommun. Kraftringen Service bildades den 1 januari 2005 och är ett resultat av att flera av koncernens entreprenadverksamheter har slagits ihop till ett gemensamt servicebolag. Företaget har kontor i Lund, Ljungbyhed, Eslöv och Torsås. Kraftringen Service ansvarar för fibernäten i Lund, Lomma och Eslöv. Stadsnätsprodukten marknadsförs under namnen Lunds Energi Öppet Stadsnät och Ringsjö Energi Öppet Stadsnät. Läs mer på www.kraftringen-service.se och www.lundsenergi.se.