Krea har nu lanserat Checkkredit tillsammans med utvalda långivare - vill att fler företag ska få tillgång till flexibel finansiering

Företagens samtid är minst sagt volatil och den marknadsekonomiska osäkerheten gör det svårt för företagen att förutse, och planera för, förändringar i verksamheten. I takt med att oron på marknaden ökar, syns ett allt större behov av flexibel finansiering. Därför har Krea nu lanserat Checkkredit som finansieringsalternativ tillsammans med utvalda långivare. Med checkkredit hos Krea kommer fler företag få enkel tillgång till flexibel finansiering med bästa möjliga villkor.

Ett osäkert marknadsläge

I svallvågorna av Covid 19 och med stark korrelation till den pågående konflikten i Ukraina har marknadsläget i Sverige drastiskt förändrats. Ökad ovisshet kring tillgängligheten av rå- och insatsvaror har lett till kostnadsökningar och hög inflation, vilket många företagare känner av. Det oroliga marknadsläget gör det extra viktigt för företag att jämföra och utforska möjliga finansieringslösningar för att inte betala onödigt höga kostnader.

“Under det senaste halvåret har vi sett hur de ekonomiska grunderna snabbt kan förändras vilket har gjort det svårare för många företagare att planera sin verksamhet och sin likviditet. För många företagare är det både svårt att veta om de kommer få behov av externt kapital samt när behovet eventuellt kommer uppstå.” Säger Carsten Leth, Kommersiell Chef på Krea.

Checkkredit - flexibel finansiering med Krea

Med avsikt att öka flexibiliteten för låntagare har Krea nu lanserat checkkredit som finansieringsalternativ tillsammans med utvalda långivare. Den flexibilitet som följer av att företag endast betalar ränta på det belopp av krediten som faktiskt utnyttjas gör det smidigt att kostnadseffektivt parera oförutsedda fluktueringar i verksamheten.

I vissa fall kan en checkkredit betraktas som ett kostnadseffektivt skydd för framtida och oplanerade likviditetssvängningar. Vi ser därför Checkkredit som en relevant produkt bland Kreas erbjudande av finansieringslösningar för företag, tillsammans med företagslån, factoring, fastighetslån och finansiell rådgivning.” Säger Carsten Leth, Kommersiell Chef på Krea.

Krea strävar ständigt mot att förse företag med bästa möjliga lösning för finansiering, och lanseringen av checkkredit är ett ytterligare steg i den riktningen.

Läs mer om Checkkredit på Kreas hemsida

För mer info kontakta

Carsten Leth

Kommersiell Chef på Krea

Mibil: 0727196659

E-mail: carsten.leth@krea.se

krea.se

Om Krea

Krea är finansieringstjänsten där småföretagare uppnår sin potential för att växa genom att få tillgång till den bästa finansieringen.

Kreas digitala jämförelseplattform gör det enkelt för små- och medelstora företag att hitta finansiering med de bästa möjliga villkoren. Vi har hjälpt mer än 15 000 svenska företag hitta rätt finansiering genom att tillhandahålla en marknadsplats av 25+ långivare. Tjänsten är digital och möjliggör för företag att hitta, jämföra och få utbetald finansiering up till 30 miljoner kronor utan krångel.

Taggar: