Kreab Worldwide blir ensam ägare av Kreab Iberia

Report this content

Kreab Worldwide, med Peje Emilsson som majoritetsägare, ökar sitt ägande i Kreab Iberia från 17% till 100%.

Eugenio Martinez Bravo, grundare och majoritetsägare i Kreab Iberia, fortsätter som ordförande och vd för Kreab Iberia samt som Executive Vice President i Kreab Worldwide. Kreab Iberia har varit en del av Kreab sedan 2009 och har kontor i Madrid, Barcelona och Valencia samt i Marocko och Portugal. Kreab Iberia har också verksamhet i Colombia, Chile, Peru, Bolivia och Ecuador samt etablerade samarbeten med kommunikationsföretag i Brasilien, Panama och Argentina. Kreab Iberia står för omkring en tredjedel av den totala byråintäkten på 40 MEUR i Kreab Worldwide.

Peje Emilsson, Kreabs grundare och ordförande:

”Att ta över ägandet i Kreab Iberia stärker hela Kreab och vår globala plattform. Jag ser fram emot att få fortsätta samarbetet med Eugenio Martinez Bravo som under åren har byggt ett mycket lönsamt och stabilt bolag med mycket kompetenta medarbetare.”

Eugenio Martinez Bravo, ordförande och vd Kreab Iberia:

“Jag är stolt över att få vara en del av Kreabs framtid och kommer att fortsätta att bygga och utveckla vårt erbjudande både i Kreab Iberia och globalt.”

Charlotte Erkhammar, vd och koncernchef Kreab Worldwide:

”Med Kreab Iberia får vi ett ännu starkare globalt bolag och ett bättre Kreab. Vi är tacksamma över det förtroende som våra kunder har visat oss under Kreabs första 50 år och vi kommer att fortsätta skapa värde för våra kunder genom god kommunikation. Vårt mål är att alltid försöka överträffa våra kunders förväntningar.”

För ytterligare information kontakta:

Peje Emilsson +46 705 11 44 65
Eugenio Martinez Bravo + 34 607 888 084
Charlotte Erkhammar +46 70 674 56 22

Kreab Worldwide (kreab.com)
Kreab grundades i Stockholm 1970 och erbjuder idag kommunikationsrådgivning i 25 länder. Våra 500 medarbetare är experter inom Public Affairs, företagskommunikation och finansiell kommunikation.