Markus Uvell ny Sverigechef för Kreab

Stockholm den 5 juni 2014

I höst tillträder Markus Uvell, idag VD för tankesmedjan Timbro, som Sverigechef för Kreab. Han efterträder Johan Hallsenius som blir ansvarig för Kreabs internationella erbjudande inom medierådgivning. Lars Wahlström, en av Sveriges mest erfarna kommunikationsrådgivare, ska samordna och utveckla Kreabs erbjudande inom finansiell kommunikation.

Markus Uvell är sedan 2010 VD för Timbro och har tidigare bland annat varit kommunikationschef på Svenskt Näringsliv, Senior Partner i Kreab och VD för Demoskop.

Lars Wahlström har över 25 års erfarenhet som kommunikationsrådgivare och entreprenör från bland annat Citigate Gramma, Vero, InVivo Communications och nu senast Springtime. Han börjar som partner den 15 juni.

Johan Hallsenius, med 20 års erfarenhet som ekonomijournalist, ska utveckla Kreab Gavin Andersons erbjudande inom internationell medierådgivning. Uppdraget är att möte de nya kundbehov som växer fram när traditionella och sociala medier smälter samman och medielandskapet förändras.

För ytterligare information kontakta:

Charlotte Erkhammar, VD och koncernchef, Kreab Gavin Anderson Worldwide

Mobil: 070 674 56 22

Markus Uvell, VD, Timbro

Om Kreab Gavin Anderson

Kreab Gavin Anderson (www.kreabgavinanderson.com) är en världsledande rådgivare inom företagskommunikation, finansiell kommunikation och samhällskontakter/public affairs som bistår beslutsfattare inom näringsliv, organisationer och politik att hantera komplicerade och känsliga kommunikationsutmaningar. Kreab Gavin Anderson har 400 medarbetare av 40 nationaliteter, som ger råd till över 500 kunder i fler än 25 länder.