Ny Sverigechef för Kreab Gavin Anderson

Stockholm den 23 april 2013

Den 1 maj tar Johan Hallsenius över rollen som Managing Partner för Kreab Gavin Andersons svenska verksamhet efter Bengt Ludvigsson, som blir globalt ansvarig för Kreab Gavin Andersons varumärkesutveckling, positionering och marknadsföring.

-       Efterfrågan på kvalificerad rådgivning inom kommunikation ökar när globalisering och teknikutveckling förändrar spelplanen. Johan har den erfarenhet som krävs för att utveckla Kreab Gavin Andersons svenska verksamhet, säger Charlotte Erkhammar, Executive Vice Chairman.

-       Min uppgift blir att se till vi fortsätter att leverera marknadens bästa rådgivning, precis som vi gjort sedan starten för 43 år sedan. Förutsättningarna är goda. Vi har en unik kombination av kompetenta medarbetare, i Stockholm och på 24 andra kontor runt om i världen, säger Johan Hallsenius.

Johan Hallsenius är civilekonom och partner på Kreab Gavin Anderson i Stockholm, dit han återvände efter fem år som chefredaktör för Computer Sweden och Publisher på IDG. Mellan 2003 och 2006 var Johan på Kreab, och före dess ekonomijournalist och redaktör på Affärsvärlden, Veckans Affärer och Dagens Industri. Han har även arbetat som affärskonsult.

För ytterligare information kontakta:

Johan Hallsenius, Partner

Charlotte Erkhammar, Executive Vice Chairman
Tel: 070 674 56 22

Om Kreab Gavin Anderson

Kreab Gavin Anderson (www.kreabgavinanderson.com) är en världsledande rådgivare inom företagskommunikation, finansiell kommunikation och samhällskontakter/public affairs som bistår beslutsfattare inom näringsliv, organisationer och politik att hantera komplicerade och känsliga kommunikationsutmaningar. Kreab Gavin Anderson har 400 medarbetare av 40 nationaliteter, som ger råd till över 500 kunder i fler än 25 länder.