Per Olofsson ny styrelseledamot i Kreatel

Per Olofsson ny styrelseledamot i Kreatel LINKÖPING, 22 maj, 2001- En enhällig bolagsstämma kunde den 17 maj välja in Per Olofsson, VD för Industriförbundet, i styrelsen för Kreatel Communications AB. Per Olofsson har tidigare bland annat varit Nordenchef för IBM och har därigenom betydande erfarenhet från IT- branschen och mycket goda kontakter inom svenskt näringsliv. - Vi är mycket glada att få Per Olofsson i vår styrelse, säger Lars-Erik Nordell, styrelseordförande för Kreatel Communications. Han har ett enormt internationellt nätverk som vi hoppas kunna få nytta av, fortsätter han. Bolagsstämman beslutade också om en emission av konvertibla skuldförbindelser till ett nominellt värde av högst 66 304 000 kronor med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Nyemissionen omfattar utgivande av upp till 4 090 314 aktier av serie C. Om Kreatel Kreatel Communications AB, grundat 1996, utvecklar och marknadsför system-lösningar inom området intelligenta tjänsteterminaler som gör det möjligt att utnyttja det snabbt växande utbudet av tjänster på telekom- och bredbandsnäten. Produktportföljen innehåller ett spektrum av produkter med högt mjukvaru-innehåll som möjliggör mervärdestjänster för det fasta telenätet, GSM-nätet och de nya bredbandsnäten. Kreatel har sitt huvudkontor i Linköping och är även etablerade i Göteborg. Företaget hade i maj 2001 drygt 90 anställda. För mer information om Kreatel besök www.kreatel.com Frågor angående detta pressmeddelande besvaras av: Kreatel Communications AB Lars Bengtsson, VD Pether Nordin, finanschef lars.bengtsson@kreatel.com Pether.nordin@kreatel.com +46-13-367601 +46-13-367606 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/22/20010522BIT00310/bit0001.pdf